Koristi žvečenja

Štejete kalorije?

Pri nadzorovanju zdrave telesne teže je pomembna vsaka kalorija. Strokovnjaki trdijo, da se lahko, če količino dnevno zaužitih kalorij le malo zmanjšate, to na dolgi rok izkaže kot zelo pozitivno. Zato je korak v pravo smer že, če namesto visokokaloričnih prigrizkov vzamete žvečilni gumi brez sladkorja, ki ima le 5–10 kalorij.

“Štetje kalorij” je ključnega pomena za doseganje in ohranjanje zdrave telesne teže. Žvečenje žvečilnega gumija je primeren nadomestek za visokokalorične prigrizke, saj ima en žvečilni gumi manj kot 10 kalorij. Če na primer namesto kalorične slaščice, ki ima 140 kalorij, vzamete dva žvečilna gumija, zaužijete kar 120 kalorij manj. Takšni dnevni prihranki pa lahko sčasoma zelo zmanjšajo skupen vnos kalorij.

Žvečilni gumi je alternativa visokokaloričnim izdelkom

Nekatere nove raziskave iščejo povezavo med žvečenjem žvečilnih gumijev in ohranjanjem zdrave telesne teže. Raziskava, s katero so začeli leta 2007, kaže, da žvečenje žvečilnega gumija pred malico zmanjšuje občutek lakote in zmanjša željo po sladkem, zaradi žvečenja pa so sodelujoči v raziskavi med malico zaužili 36 kalorij manj.1 Raziskovalci tudi menijo, da žvečenje žvečilnih gumijev zmanjša apetit, še posebej željo po slaščicah, in zniža količino kalorij, ki jih zaužijemo s prigrizki.2 V nadaljevanju te raziskave so sodelovali ljudje, ki so z dieto želeli shujšati ali ohraniti zdravo telesno težo. Tudi tu so bili rezultati podobni: zaradi žvečilnega gumija pred malico ali prigrizkom so ljudje med obrokom povprečno zaužili 25 kalorij manj, prav tako sta se zmanjšala občutek lakote in želja po hrani.2 Čeprav je na tem področju potrebnih še več raziskav, pa sta ti dve študiji pokazali, da lahko žvečilni gumi igra pomembno vlogo pri nadzorovanju apetita in ohranjanju zdrave telesne teže.

Zaključek

Ni pomembno, če žvečite žvečilni gumi zato, da zaužijete le 5 kalorij namesto 140, kolikor bi jih z dvema piškotoma, ali zato, da z žvečenjem porabite 11 kalorij na uro – majhni prihranki pri kalorijah se sčasoma zelo poznajo.

Nasveti za nadzorovanje telesne teže

Žvečilne gumije lahko enostavno vključite v spremembo načina življenja, s katero boste nadzorovali svojo telesno težo. Žvečilni gumi vam ponuja možnost, da se odkrito spopadete z nezdravimi prigrizki. Tukaj je nekaj nasvetov:

  • Vzemite žvečilni gumi in s tem oznanite, da je vašega obroka konec.
  • Žvečite žvečilni gumi med obroki, ko vas zgrabi želja po kaloričnem prigrizku.
  • Ali zaradi stresa jeste preveč? Poizkusite stres lajšati z žvečenjem in se izognite brezglavemu grizljanju.
  • Žvečite žvečilni gumi med kuhanjem, da ne boste toliko pojedli že med pripravljanjem obroka.
  • Če jeste zunaj, žvečite med čakanjem na glavno jed, da ne boste hrustali kruha in predjedi.
  • Vzemite ga s seboj – žvečilni gumi lahko spravite v žep in si ga privoščite vsakič, ko vas zgrabi želja po kaloričnem prigrizku.

1 Hetherington MM, Boyland E. “Short-term effects of chewing gum on snack intake and appetite.” Appetite. 2007; 48(3): 397-401.
2 Hetherington MM, Regan MF. Effect of chewing gum on short-term appetite control and reduced snack intake in moderately restrained eaters. Obesity. 2007; 15: 510-P

Orbit Facebook Orbit Instagram
Pridružite se nam